Комплексна послуга «е-малятко»

05.09.2019

Постановою Кабінету Міністрів України №691 від 10 липня 2019 року затверджено Порядок надання комплексної послуги «е-малятко».

Цей Порядок визначає процедуру надання комплексної послуги “е-малятко”, що забезпечить створення сприятливих умов для належної реалізації прав дитини та складається з таких послуг:

  • державна реєстрація народження та визначення походження дитини;
  • реєстрація місця проживання;
  • призначення допомоги при народженні дитини;
  • призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
  • внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;
  • реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;
  • видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;
  • визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;
  • внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису в ньому.

У цьому Порядку під терміном “новонароджена дитина” слід розуміти дитину, яка не досягла одного року з дня її народження.

Комплексна послуга “е-малятко” надається виключно за бажанням батьків дитини чи одного з них шляхом подання заяви про державну реєстрацію народження, що містить відомості, необхідні для надання послуг.

Надання комплексної послуги “е-малятко” здійснюється органами державної влади, органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, виключно на підставі відомостей, що містяться у заяві про державну реєстрацію народження, та відомостей, необхідних для надання послуг.

Складення та/або подання будь-яких додаткових заяв чи документів для отримання послуг під час надання комплексної послуги “е-малятко” не вимагається, крім:

  • медичного свідоцтва про народження (форма № 103/о);
  • документа, що підтверджує сплату адміністративного збору у випадках, визначених законом;
  • письмової згоди другого з батьків (у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами) щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини разом з одним із них (у випадку подання документів у паперовій формі та звернення одного із батьків) або згоди батьків на реєстрацію місця проживання новонародженої дитини, підтвердженої їх кваліфікованими електронними підписами або засвідченої кваліфікованим електронним підписом нотаріуса (у випадку подання документів в електронній формі) відповідно до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 28, ст. 1108).

Внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису в ньому та визначення належності новонародженої дитини до громадянства України під час надання комплексної послуги “е-малятко” здійснюється:

  • у разі, коли батьки новонародженої дитини на момент її народження є громадянами України та інформація про яких чи одного з них внесена до Єдиного державного демографічного реєстру;
  • без проведення ідентифікації такої дитини.

Відомості про присвоєння унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР) та реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) в режимі реального часу передаються до Державного реєстру актів цивільного стану громадян та відображаються у відповідному актовому записі та свідоцтві про народження.

Реєстрація місця проживання новонародженої дитини здійснюється на підставі відомостей, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян через інформаційно-телекомунікаційну систему ДМС в результаті їх інформаційної взаємодії.

Документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за реєстрацію місця проживання новонародженої дитини, що подається разом із заявою про державну реєстрацію народження під час надання комплексної послуги “е-малятко”, зберігається відділом державної реєстрації актів цивільного стану три роки та за потреби може бути витребуваний відповідним органом реєстрації місця проживання.

За умови подання заяви про державну реєстрації народження в електронній формі із сплатою адміністративного збору за реєстрацію місця проживання новонародженої дитини через Інтернет з використанням платіжних систем документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за реєстрацію місця проживання новонародженої дитини, не подається.

Інформування заявника про результати надання послуг, під час надання комплексної послуги “е-малятко” здійснюється відповідним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, який надавав таку послугу, в день її надання за допомогою електронних засобів комунікації (смс-повідомлення, електронна пошта, інші засоби зв’язку).

У разі коли за результатом надання послуг, відповідно до законодавства передбачено видачу документа, за вибором заявника такий документ може бути отриманий у відповідного органу державної влади, органу місцевого самоврядування, який надавав таку послугу, або у разі подання зави про державну реєстрацію народження через центр надання адміністративних послуг – у відповідному центрі, або не пізніше наступного робочого дня з дня надання послуги, надісланий заявникові рекомендованим листом за рахунок заявника.